torstai 14. maaliskuuta 2019

Seitsemäs joki - Luku 17


~ LUKU 17 ~
  

TURUSSA VUOSINA 1995 - 2013

Esipuhe

  Tämäkin kirjoitus käsittelee lyhyesti elämässäni toteutuneita ja Raamatussa annettuja lupauksia kaikille heille, jotka panevat toivonsa Iankaikkiseen multiversumin Luojaan, Yehowah Elohimiin! Olen pyrkinyt karttamaan ikävien asioiden esille tuomista, enkä ole maininnut erisnimiä sellaisissa yhteyksissä. 

  Jokaisessa työpaikassa, joissa olen työskennellyt - yhteensä yli 30:ssä - on aina ollut eräitä ihmisiä ja myös pomoja, jotka ovat menetelleet väärämielisesti työtovereitaan ja alaisiaan kohtaan, eräät heistä perin törkeästikin. Meillä Kristityillä on, ei vain velvollisuus, vaan myös etuoikeus antaa heille heidän rikkomuksensa anteeksi ja niin olen minä myös osaltani tehnyt. 

  En tunne kaunaa enkä katkeruutta heitä kohtaan, vaan olen rukoillut, että taivaan Isä armahtaa heitä kaikkia ja johdattaa heidät tuntemaan Adonai Yeshuan, ainoan Toivomme ja Pelastajamme ja auttaa heitä löytämään täydellisen anteeksiannon synneistään uskon kautta hänen vereensä ja ikuisen elämän hänen yhteydessään! Uskon sen myös tapahtuvan eräiden kohdalla.

Volvo Truck Ab

  Tämä valtava ihme tapahtui välillä 1993 - 95. Toimin Dynoplast Oy:ssä teknisenä suunnittelijana (tuotteiden, muottien, jälkityölaitteiden ja mittauslaitteiden 3D-suunnittelijana) ja sihteerinä teknisten projektien seurantakokouksissa, samoin pakkaustuotteiden seurantakokouksissa. 

  Volvo Truck Ab (Volvon kuorma-autotehdas) oli suunnitellut uudenmallisen spolarbehållaren (tuulilasin huuhtelunestesäiliön) ja pidimme sen tiimoilta tuotekritiikkikokouksen, jossa kävimme läpi sen rakenteen voidaksemme varmistua, onko sen valmistus mahdollista ja miltä osin toivomme tai jopa vaadimme rakenteeseen muutoksia, jotta se olisi ensinnäkin mahdollista puhaltaa ja optimaalinen tuotantoomme muottiinpuhallusmenetelmällä.

  Minä epäilin suuresti, ettei tuotetta voida valmistaa muotin pohjapuoliskoissa olevan erittäin jyrkän ja suuren W-muotoisen jakotason vuoksi ja kysyin siitä mielipidettä muilta, myös henkilöltä, jolla oli yli 25 vuoden työkokemus tästä puhallustekniikasta. Hänkin vakuutti kaikkien kuullen, ettei tule ilmenemään kerrassaan mitään ongelmia saada tuote muotoutumaan puhaltamalla!

  
  Saimme tilauksen ja kun olin pyytänyt muottitarjouksia Saksasta kolmelta muottitoimittajalta, niin heistä vain kaksi vastasi(?) Valitsimme heistä luotettavimman toimittajan ja tilasin muotin. Muotinvalmistus alkoi.

Hätäkokous Volvolla

  Se kolmas saksalainen muottitoimittaja oli mennyt salaa kertomaan Volvon johdolle, ettei tilaamallamme muotilla voi valmistaa sellaista tuotetta ja siksi he eivät sitä meille edes tarjonneet! Volvon johto huolestui ja kutsui meidät välittömästi hätäkokoukseen Göteborgiin, jonne minä ja lähin esimieheni lensimme välittömästi.

  Vasta siellä saimme tietää yllä mainitun asian. Muottivalmistaja oli esittänyt sellaisen kohdan tuotteessa esteeksi valmistaa, jossa ei todellakaan ollut mitään ongelmia. Kyse ei ollut W-muotoisesta jakotasosta. Vakuutin Volvon johdolle tutkineemme projektin läpikotaisin ja tulleemme varmoiksi siitä, että tuote voidaan valmistaa.

Kun kerroin heille, ettei ko. muottitoimittaja ollut kertonut meille mitään ja että sellainen toiminta mennä heittämään lokaa ”selän takana”, ei ole sopivaa, niin hekin olivat siitä asiasta samaa mieltä.

  Vakuutin heille, että heidät vakuuttaaksemme käymme heti Suomeen palattuamme projektin vielä uudelleen pienimpiä yksityiskohtiakin myöten läpi ja vahvistan tuloksen tuotekritiikistämme heille 2 pv kuluessa. Silloin he rauhoittuivat ja luottivat sanaani. Niin myös teimme, raportoin ja projekti eteni.


Fysiikan lain vastaista?

  Kun muotti sitten tuli meille ja koeajoimme sitä, niin kävi juuri niin, kuin olin heti alussa epäillytkin: W-muotoinen jakotaso esti tuotteen valmistuksen! Silloin tajusin, että ellen nyt saa yliluonnollista apua Adonai Yeshualta, niin vain minä tulisin saamaan potkut, vaikka olin syytön ja lisäksi Dynoplast Oy menettäisi parhaimman teknisen asiakkaansa!

  Menin huoneeseeni, suljin oven jälkeeni, kumarruin rukoukseen otsa lattiaa vasten ja pyysin suuressa hädässä apua rakkaalta taivaalliselta Isältäni Yeshua Nimeen. Kiitin ja sanoin aamen.
 Jos apua ei olisi tullut, niin Volvo kuorma-autojen valmistus olisi pysähtynyt viikoiksi ja moni johdon henkilöistä siellä olisi saanut potkut! 

  Seurauksena olisi ollut myös talouskatastrofi heille ja Dynoplastille, tämän joutuessa itse maksamaan huippukalliin muotin ja olisimme varmasti menettäneet kaikkein tärkeimmän teknisten tuotteiden asiakkaamme sen seurauksena!

  Sen jälkeen se mies, joka erehtyi luulemaan sen W-muodon onnistumista, koputti oveani ja sanoi: ”Hei Lefa, kokeilin huvikseni tökkäistä kädelläni sitä lähes sulaa muoviletkua (parisonia) sen W-muodon kohdalta juuri ennen muotin sulkeutumista ja silloin tuote muotoutui täysin!"

  Tajusin saaneeni rukousvastauksen ja sanoin miehelle: ”Älä koskaan työnnä muotin väliin kättäsi, sillä jos et ehdi vetää sitä ajoissa pois, niin muotti murskaa sen kokonaan! Kiitos kuitenkin hyvästä vihjeestä. Rakenna juuri sille kohtaa muottia, sen molemmin puolin, pneumaattinen sylinteri ja ajasta timerillä niitä puhaltamaan ilmaa juuri ennen muotin sulkeutumista!"

  Menin kertomaan uudesta käänteestä tekniselle johtajalle ja kerroin, mitä juuri pyysin tehtäväksi ongelman poistamiseksi. Hän sanoi: ”Ei me aleta nyt hassuttelemaan! Sehän on fysiikan lain vastaista, sillä ilmasuihku jäähdyttää liikaa parisonia ja tuote ei voi muotoutua oikein!” *) 

  Vastasin ystävällisesti hänelle:
”Sylinterien asennus on jo aloitettu ja testaus kestää vain 2 h. Mieti mitä menetämme, jos teemme testin ja mitä menetämme jos emme tee?” Silloin hän suostui testin tekoon. Tuotteen valmistus onnistui testissä ja sen jälkeenkin. 

  Tahkosimme tuotteella rahaa noin 15 vuoden ajan ja saimme sen lisäksi hyviä ja vaikeita uusia tuotteita Volvolta valmistukseemme ja heidän suosituksilla myös ranskalaiselta Renault kuorma-autotehtaalta, sillä kuorma-autojätit Volvo Truck, ranskalainen Renault ja saksalainen MAN olivat siihen aikaan läheisessä yhteistyössä keskenään! HalleluYah!
  
- Luuk. 18:27 ”Mutta Yeshua sanoi: "Mikä ihmisille on mahdotonta, se on Elohimille mahdollista.”

*) Esimies oli kyllä siinä ihan oikeassa, että jos parison olisi ollut normaalin kokoinen eli paksuudeltaan vain max 10 mm, niin se olisi jäähtynyt liikaa, mutta sepä olikin yli 15 mm paksuinen juuri siinä kohden, ennen kuin se alkoi oheta muottiinpuhallettaessa muotin jo sulkeuduttua. 

  Juuri siksi se ei onneksi ehtinyt jäähtyä ennen muotoutumistaan muotissa. Tämä ei ollut fysiikan lain vastaista, mutta silti todella valtava rukousvastaus! HalleluYah!

  
Renaultin tuote

  Saimme Renaultilta tilauksen erittäin vaikeasta huuhtelunestesäiliöstä. Mallinsin sen 3D-malliksi Catialla ja samoin sen teleskooppirakenteisen täyttökaulan täysin Renaultilta saadun mallin mukaiseksi. Ideoin erikoisratkaisun niiden yhteen liittämiseksi ja säiliöön kiinnittämiseksi. 

  Esimies oli jo tilannut täyttökaulalle 3 painevalumuottia, mutta niiden valmistusta ei ollut vielä aloitettu ja olin esimieheni kanssa Ranskan Lyonissa tuotepalaverissa.

  Siellä ja vasta silloin he antoivat meille loput tuotespesifikaatioista, joista ilmeni: ”Täyttökaulan pitää kestää taivutusta 50 N voimalla ja pysyä kiinni säiliössä, kun se on avattuna äärimmilleen!” Silloin sanoin järkyttyneenä esimiehelleni: ”Se ei ikinä kestä sellaista taivutusta, vaan korkeintaan 25 N! Kerro heti tämä heille ja peruuta painevalumuottien tilaus välittömästi!”

  Hän ei kertonut sitä heille, eikä peruuttanut muottien tilausta, vaan sanoi, että minun olisi pitänyt etukäteen tietää, että millaisella voimalla kaulaa tullaan testaamaan(?) Minä en saanut sooloilla, vaikka olisin pystynyt asian Lyonissa paljastamaan. Siksi vain vaivoin vaikenin, vaikka ranskalaiset jo odottivat kommenttiani. 


  Olin näet varma siitä, että jos olisin varoittanut heitä, niin esimieheni olisi järjestänyt minulle potkut välittömästi! Kun olimme saaneet täyttökaulan osat ja asentaneet ne säiliöön, niin teimme taivutustestin. Kun kaulaa taivutettiin 26 N voimalla, niin se irtosi säiliöstä. Silloin esimieheni sanoi: ”Selvä suunnittelijan virhe!” 

  Arvasin syytöksen jo etukäteen. Olin näet kertonut työtovereilleni Dynoplast Oy:ssä maininnastani esimiehelleni Lyonin kokouksen aikana. Kuitenkin minut olisi leimattu syylliseksi ja olisin saanut potkut, ellei Adonai Yeshua olisi taas vastannut hätärukoukseeni! Menin siis jälleen huoneeseeni ja rukoilin hätärukouksen! Miten kiitollinen olenkaan Herralle myös tätä muistellessani! HalleluYah!

  Juuri ennen kuin ehdimme laatia testiraportin ja meilata sen Renaultille, saimme yllättäen – ja selvästi vastauksena rukoukseeni - meilin Renaultin yhteyshenkilöltä: 

  ”Laittakaa heti se täyttökaulaprojekti jäihin, sillä olemme olleet koolla isolla joukolla ja tutkineet sen rakennetta, kun se on avattuna ja autoon asennettuna. Tiimin päätös oli, että täyttökaula tulee liian paljon ulos autosta ja se on ulkonäöltään liian suuri, samoin poikkileikkaukseltaan. Lähetämme ohessa uuden mallin, jonka pohjalta pyydämme teitä nopeasti suunnittelemaan täysin uuden ja erilaisen täyttökaulan!” HalleluYah!

  Renault maksoi ne 3 painevalumuottia, joilla ei koskaan tehty sarjatuotteita, samoin ne uudet 3 muottia uudelle teleskooppirakenteiselle täyttökaulalle, jonka suunnittelin tuotantoystävälliseksi ja jotka tilasimme. Sen kiinnityksen säiliöön ratkaisin eri tavalla ja silloin se kesti myös taivutustestin ongelmitta. Adonai Yeshua auttoi minua jälleen ihan viime hetkellä eli ”just in time!”


Erosin firmasta

  Siihen aikaan, kun firman uusi omistaja vaati aivan mahdottoman hyvää nettotulosta kvartaaleittain ja koska siihen ei ylletty, kävi firman ulko-ovi taajaan ja (tosi säälittävää kyllä) moni ylemmistä toimihenkilöistä joutui lähtemään talosta lyhyellä varoitusajalla (pari heistä 48 h kuluessa). Siksi vitsailin työkavereilleni, että minua ei kukaan ihminen saa lähtemään tästä talosta, vaan ”olen vaikka viimeisenä seisova firman savuavilla raunioilla.” 

  Olin näet huomannut, Adonai Yeshuan auttaneen minua monesta muustakin pälkähästä noiden vuosien aikana, kuin mistä olen kirjoituksissani kertonut! Firman myynnistä Promens AS:lle oli jo sovittu ja kuten aiemmin kerroin oli terveyteni huonontunut siinä määrin, että minulle oli tullut aika irtisanoutua. Irtisanouduin ennenaikaisesti. 


  Kerroin siitä esimiehelleni jo 6 kk etukäteen, että hänellä olisi riittävästi aikaa etsiä seuraaja ja että minä ehtisin opastaa häntä projekteihin. Työni firmassa päättyi 30.9.2007 eli 1,5 vuotta ennen kuin olin alun perin suunnitellut. Korvaava henkilö tuli tilalleni vain 3 pv ennen lähtöäni ja opastin häntä tehtäviini parhaani mukaan!

  Ehdin olla firmassa 17 v 2 kk. Pari seuraavaa vuotta meni levätessä ja stressistä toipuessa. Lepoa tarvitsen edelleenkin ja olen löytänyt sen päivästä päivään Adonai Yeshuassa! 


Pahenevia sydänongelmia

  Sain seulontamenetelmällä kutsun 55 - 60 vuotiaista Turun seudun miehistä ilmaisiin terveystarkastuksiin. Siellä ihmeteltiin minun harvinaisen matalaa verenpainettani: 100/60 ja hidasta leposykettäni: 46 lyöntiä/s(?) 

  Syy paljastui sydämen ultraäänitutkimuksissa: Sydämessä oli 1-2 asteen vuoto aorttan alla, vasemman kammion mitraaliläpässä! Sain sen johdosta ohjeeksi varata uuden tutkimusajan vuoden 2013 syksyllä vuoden 2014 kevääksi. Tällöin tajusin, miten tärkeää oli irtisanoutua ja ottaa elämä levon kannalta kaiken stressin jälkeen! 

  Kuten edellä kerroin, olisi seuraava työvuosi ollut minullekin jopa äärimmäisen stressaava. Siitä Adonai Yeshua minut varjeli! HalleluYah!

  Lisäksi minulla oli ollut vuosia ja yhä on keuhkoissa rappeutuma. En ole koskaan tupakoinut, mutta olen ollut sellaisissa töissä, joissa olen joutunut pitkäaikaisesti altistumaan esim. dieselkaasuille ja erilaisille teollisuuspölyille, myös lyhytaikaisesti jopa trikloorietyleenille ja kolme päivää myös rikkihappokaasulle! 


  Niiden seurauksena minulla on alentunut hapensaantikyky ja lievä keuhkoahtauma, mitkä ilmenevät usein erilaisina hengitysvaikeuksina. Lisäksi minulle on diagnosoitu keuhkoastma. Se ei ole riippuvainen siitepölyistä lainkaan.

  Voin kuitenkin elää nämä vielä jäljellä olevat elämäni vuodet (tai päivät?) näiden terveysongelmieni kanssa. 

  Olen kaikesta tästä ainoastaan kiitollinen rakkaalle Vapahtajalleni ja taivaalliselle Isälleni, sillä kun olen kärsimyksissä ja sairauksien kautta ollut kiusattuna, niin pystyn paremmin ymmärtämään, rakastamaan, tuntemaan myötätuntoa ja auttamaan muita ahdingossa olevia. Kuten on kirjoitettu: Hebr. 2:18 

"Sillä sen tähden, että hän (Yeshua) itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa."


Pelastussanoman levittämistyötä

  Olen voimieni mukaan pyrkinyt nämä viime vuodet olemaan hyödyksi uskoville heidän uskonelämänsä syventämiseksi ja opastamaan kaikkia, joita on kiinnostanut etsiä elämälleen todellinen tarkoitus. 

  Sen voimme löytää vain uskomalla siihen ihanaan pelastussanomaan, jonka Korkeimman Poika Yeshua HaMashiach alkuaan julisti ja antoi sen julistamisen tehtäväksi valituille apostoleilleen. He olivat kaikki juutalaisia. Siksi minäkin olen säännöllisesti pitänyt hengellisiä tilaisuuksia täällä Turussa 2018 saakka.

  Aluksi Asesepänkadun varrella, pienessä 50 hengen salissa. Pidin niitä kerran viikossa ja ilmoitin Turkulaisessa teemalla: ”Ilta Yeshuan seurassa”.  Kun osallistujia oli vain kourallinen, niin pidin niitä 38 m2 kaksiossani. Tällöin myös kulut olivat paljon pienemmät. 

  Olen kastanut apostolisella upotuskasteella useita uskovia ja uskoon tulleita miehiä ja naisia viime aikoina ja kastan edelleenkin, jos kasteelle tulijoita ilmaantuu! Rukoukseni on: Adonai Yeshua täyttäköön heidät kaikki pian Pyhällä Hengellään ja tulellaan apostolien opetusten mukaisesti! HalleluYah! Aamen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti